Leven als een vorst - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Berieke Knufken - WaarBenJij.nu Leven als een vorst - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Berieke Knufken - WaarBenJij.nu

Leven als een vorst

Door: Berieke Knufken

Blijf op de hoogte en volg Berieke

04 Februari 2014 | Vietnam, Da Nang

10.000 kilometer van huis en ik zit meteen in het ritme en ben al helemaal gewend aan Vietnam. Het land is prachtig, de mensen zijn leuk, de cultuur is heel erg verschillend maar dat is wel bijzonder. Elke dag zie ik mensen van alles verbranden, papieren paarden, nep geld, papieren auto's enzovoorts. Dat doen ze voor de mensen die overleden zijn, die hebben in de hemel dingen zoals paarden nodig. Iets anders wat ik veel zie en hoor is karaoke. In de supermarkten bij de electronica is het personeel aan het zingen, op straat en bij de mensen thuis. De volumeknop staat dan helemaal open! De volumeknoppen staan hier altijd helemaal open. Soms wel erg vervelend. Het volume is het enige wat vervelend is hier. Het weer is heerlijk, de zee is blauw, het eten is lekker, de lieve mensen en er is altijd wel iets te doen. Je leeft hier als een vorst!